Blog, který právě čtete, je můj první. To samo o sobě vypovídá o tom, proč do dnešního dne vypadal, jak vypadal. Budu upřimný - kvůli nedostatku zkušeností s celou touto platformou to nebyla žádná sláva.

Mám ještě jeden vlastní web o hře Final Fantasy, který jsem si celý napsal v html a css, takže mi princip blogger.com přišel zprvu trochu těžkopádný, a hlavně vcelku limitující. Byl jsem zvyklý, že si můžu upravit absolutně cokoliv, ale hledat to tady hodiny v dlouhatánském kódu psaném někým jiným a ještě si nebýt jistý, zda mé úpravy povedou k něčemu smysluplnému, bylo docela skličující. Naštěstí jsem se ale už trochu zorientoval a přešel k výrazné změně.

Jestli jsem si něco odnesl z přednášky Michelle Losekoot na Belles Lettres, pak to bylo několikrát zdůrazněné varování před podceňováním osobní prezentace na internetu. Z tohoto důvodu jsem rozhodl věnovat třetí volný den své sedmitýdenní dovolené vylepšení designu mého blogu. Výsledek není dokonalý a určitě bych rád pár věci ještě doladil, ale snad se na to dá lépe koukat než dříve :)

Celé se to daleko více přibližuje tomu, jak si představuju moderní blog a daleko více to sedí náladě textu, který sepisuju. A když už jsme u něj - v posledních týdnech jsem se do práce opřel s dlouho hledaným entuziasmem, o němž jsem vlastně ani nevěděl, zda se někdy vrátí. Netuším, co konkrétně se změnilo, ale asi se mi to v hlavě po devadesáti normostranách všechno nějak spojilo a mám určitě přesnější představu, kam chci celý příběh a jeho postavy dovést.

Je to boj. Na začátku jsem si myslel, že mé psaní bude probíhat zcela lineárně. Dokonce to chvíli fungovalo. Od bodu A přejdu k bodu B a z něj pak do bodu C. Jenže pak se to změnilo v běsnění, kdy se týden crcám s áčkem, přejdu k béčku, ale pak se zase vrátím do výchozího bodu, abych ho přepracoval, vylepšil, udělal víc sexy. Než se pak dostanu zase dál, trvá to. Trpělivost mi mé psaní trénuje ze všeho nejvíce.

A co když si navíc po devadesáti stránkách konečně rozmyslíte, jaké bude mít vaše hlavní postava povolání? To je na celý další příspěvek :) Tak zas někdy příště.